19 iunie 2013

Deliciu



    Cind vorbim despre delicii intotdeauna ne apare in fata ochilor imaginea unui desert super dulce si aratos. 


    Rare sunt cazurile cind deliciile emana vapori de ierburi aromate, de ti se face gura apa, iar gustul saratzel te indeamna sa te prinzi in hora degustatului pina la ultima bucatica...




    Ce ziceti de niste Melcusori Aromati si citeva felii de piine toast, unsa cu unt si intinsa in sosul codobelcilor ???     Mmmmmmmmm......... Jos Palaria!

    Sigur, deja v-am citit reactia dupa expresia fetei! Vad urme de dezgust si reactii : oh, nuuuuuuuu,,,, nu se poate! Dar va asigur, dupa ce veti degusta asemenea exotism, o sa va ramina mult timp in amintire.

     In Portugalia acest lux si-l poate permite fiecare. Practic in toate cafenelele si restaurantele aceasta gustare este inclusa in meniu, la un pret cit de cit accesibil.

     Apropo,  imi amintesc si acum prima mea reactie, destul de deocheata, la auzul propunerii unchiului meu : » la chindii mergem sa mincam CARACOIS (adica Melci in romana) ». Trebuie sa recunosc ca au fost peste masura asteptarilor mele . 

    Drept comparatie, Melcii inseamna pentru Portughezi cam tot  acceasi ce si Pestele Sarat sau Afumat pentru Moldavi, servit cu o bere rece, la terasa, cind soarele e mai dulce :)




    Cit despre pregatire, fiecare gospodina isi are secretele sale, doar ca nu uita sa ii fiarba la foc foarte slab si sa  aditioneze planta minune - oregano. 


     Asadar, cu putina rabdare si condimente  aromate ajungi sa gatesti o adevarata ispita culinara. 



    Pina si sotului meu au inceput sa ii placa anul acesta, dupa mai mult de un deceniu trait in Portocalia... :) 


 Pofta Mare!!!






Un comentariu: