3 septembrie 2013

Comori...

   Deseori mi s-a intimplat sa aud ca Moldavii nostri de prin orase merg la vila, petrec week-end- uri grandioase, dar mai cu seama ca fac multe investitii in asemenea constructii. Eu, niciodata nu am avut ocazia sa admir vre-o una din interior. Stiu doar ca sunt extravagante, cu etaje si mansarda si cu tot felul de frumuseti si ierburi artificiale. 

   Eram curioasa sa stiu daca si portughezii detin asa ceva. Ca sa vezi minune. Sigur ca se pot mindri si ei cu asa coltisoare de rai. 
   Unele mostenite, altele cumparate in timpuri bune. Unii le valorifica, altii le lasa de izbeliste... 

   Uite ca azi nu am putut refuza invitatia de a vizita o asemenea comoara. 

   Daca e Vila, te astepti sa fie si piscina...Si este...

 Drept ca ma asteptam la mai multe aranjamente verzi, landshafturi si flori, insa am reusit sa-mi bucur asteptarea doar cu un gard verde-lilas si o gradina de maslini.

 Ei numesc toata averea asta - MONTE. Si e mindru tare acela ce are unul, sau chiar citeva Monte din astea. 


   Totusi, e diferenta. 



Moldavii se intrec in a construi adevarate cetati cu turle cit mai inalte si pompoase insa europenii se bucura de un etaj si jumatate, doar sa fie comod si practic, in a-ti petrece vacaaaaaanta de vara... la tara...

Trebuie sa mai stiti ca usile le sunt scunde si inguste  dar pastreaza sub lacat o minune intreaga. 

Am fost impresionata de decor si anturaj. Uimita chiar. 


Stil antic, cu o sumedenie de lucruri si lucrusoare peste tot - pe dulapioare, scari, pereti, atirnate, etalate... unele prafuite... De la sticle de colectie, paiete, animalute, pina la compozitii uimitoare ... toate intruchipind imaginatie, creatie, intr-un cuvint- pasiune, e pasiunea stapinei probabil fata de cultura si arta locala.

 Pot spune ca are un spirit colorat si indraznet chiar, judecind dupa colectiile frumoase ce le-am descoperit...

Va propun un reportaj foto... poate impartasiti si voi aceleasi emotii, aceleasi momente de curiozitate, (este exact senzatia pe care eu o incerc cind rascolesc podul bunicii , ori de cite ori revin in MD)...
... doar ca aici e o alta viziune... alte miini mesteresc capodoperele... 






















































V-a placut calatoria???
... eu cel putin am fost placut surprinsa de o asemenea comoara...

2 comentarii:

  1. am ramas impresionata placut ca de obicei,imi place si mie asa chestiute sa colectez,mai ales cind am vazut comoara de luminari..

    RăspundețiȘtergere
  2. multumesc mult Ina,,valorile frumoase sunt mereu in atentia mea!

    RăspundețiȘtergere