17 februarie 2015

E CARNAVAL!

Azi vila noastra mica a fost foarte animata.

Bucurie nespus de mare - CARNAVAL in sat la noi cit si in tot vestul european!


 Micul meu print a admirat cu placere defileul mastilor si mascatilor. Intr-adevar, anul acesta am intilnit idei ingenioase dar si masti bine gindite incit cu greu am reusit sa ghicesc sa aflu cine le-au imbracat. 

Sarbatoarea Carnavalului, desigur isi are apogeul la Rio de Janeiro, unde Braziliencele isi etaleaza in fiece an cu mare fast si dedicatie cele mai frumoase costume si forme, insa, am imprumutat-o si noi, europenii, si ne distram de minune, portughezii avind CHIAR zi libera azi, zi cu rosu in calendar, cind toata lumea defileaza in plina strada!

E ceva deosebit, si am gasit interesant acest obicei, astfel cu drag sa contribui la imbogatirea bagajului vostru intercultural. 

 Intreaga serbare culmineaza cu aprecierea juriului si inminarea premiilor pentru cea mai buna, ingenioasa, haioasa masca, dupa care cintece si veselie, si gratar, si vin gustos, si dans bun, ca-i de folos!)

Mi-a facut placere deasemenea sa admir poze cu amici de-ai mei din Italia, Franta, Spania. 

Desigur si canalele TV au lucrat azi la maxim pe teren, in intreaga Portocalie, de unde au transmis pompoase defieluri de la nord la sud, cu masti care mai de care si cu dispozitie pe cinste , doar azi si timpul a fost frumos, chiar daca SOARE cu VINT)))


Pentru a va inveseli macar citusi de putin, in pofida situatiei economico- financiare din tara, va las sa admirati si sa va amuzati cu urmatoarele fotografii---







4 comentarii:

  1. Am mai auzit ca se organizeaza acest carnaval si in alte tari a EU,dar ce simbolizeaza de fapt ??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Revina, curioasa intrebare, si chiar m-a intrigat sa ii aflu raspunsul. Cu maaaare atentie dar si curiozitate am aflat ca Carnavalul isi are origini latine, **carna vale*-adica Adio Carne, si se sarbatorea in trecutul indepartat cu 40 de zile inaite de Invierea Domnului, deducem deci, un fel de Lasatul Secului, ce dureaza 3 zile, dintre care fac parte tranzitia - Mardi Gras-adica Martea Grasa si Miercurea de Cenusa, adica seaca, adica intrarea in post. Cindva si Catolicii Tineau post, iar pina a intra in post se sarbatorea si se chefuia bine, traditii impumutate de la Italieni ( Roma si Venetia) de catre Francezi si Brazilieni, ultimii condimentind si diversificand esenta Carnavalului, introducind Scolile Samba, etc etc))) apoi, imprumutate si de catre multe alte tari din lume!

      Ștergere